به گزارش روابط عمومی دکتر کیوانی معاون آموزشی دانشگاه در خصوص برگزاری کارگاه دانش افزایی و معرف افزایی گفت:
در روز های سه شنبه و چهار شنبه 9 و 10 شهریور ماه، پنجمین کارگاه آموزشی دانش افزایی و معرفت افزایی برای اعضای هیات علمی دانشگاه با همکاری معاونت آموزشی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در سالن 17 شهریور تهران برگزار شد.
این جلسه با استقبال شایانی از سوی اعضای هیات علمی و تمامی دانشکده ها رو به رو گردید.
دکتر کیوانی در ادامه گفت: این کارگاه در چهار موضوع و هر کدام در یک نیم روزمین برگزار شد.
اولین بحث یادگیری الکترونیکی بود که در این مبحث مفاهیم، تکنیک ها، اصول و شیوه های استفاده از آموزش الکترونیکی و یادگیری الکترونیکی مطرح شد.
این مبحث توسط تیم صاحب نظر و مجربی چون آقایان دکتر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت، دکتر عبادی، دکتر روحانی در یک نیم روز مطرح شد.
با توجه به نو بودن مبحث یادگیری الکترونیکی و وسعت دامنه ی این شیوه ها و به خصوص تحولات روز به روز این موضوع، استقبال خوبی از این مبحث شد.
دکتر کیوانی در ادامه گفت: بعد از ظهر روز سه شنبه مبحث مدیریت گروه آموزشی توسط دکتر آراسته رئیس دانشکده ی مدیریت دانشگاه مطرح گردید و نقش مدیر گروه در ساختار مدیریت دانشگاه و شیوه های ارتباط مدیر گروه با اعضای هیات علمی از یک سو و مدیران سطوح بالاتر از سوی دیگر مورد بحث قرار گرفت.
یکی از دشوار ترین مدیریت ها و در واقع یکی از مهم ترین مدیریت ها در دانشگاه، گروه آموزشی است و این از آن مدیریت هایی است که اکثر اعضای هیات علمی به طور نوبتی عهده دار این مدیریت می شوند. لذا لازم است که همه ی همکاران با اصول و شیوه مدیریت گروه آشنا بشوند. از این جهت از آقای دکتر آراسته خواهش کردیم که در این زمینه یک کارگاه برگزار کنند.
در روز چهارشنبه بحث تفکر انتقادی یا تفکر نقاد توسط آقای دکتر خسرو باقری استاد دانشگاه تهران در دانشکده علوم تربیتی مطرح شد و عناصر و ویژگی های تفکر تشریح شد و پس از آن، همکاران در یک بحث آزاد، ابعاد موضوع را به طور دقیق تر، مورد ارزیابی قرار دادند .
در بخش نهایی کارگاه در روز چهارشنبه، دکتر گلشنی استاد دانشگاه صنعتی شریف، در زمینه ی رابطه ی علم و دین بحث و گفتگو کردند و محدودیت ها و مشکلات ناشی از علم بدون معنویت را با بهره گیری از نظرات دانشمندان غربی بیان کردند و بر ضرورت تلفیق علم و دین برای سعادت بشر تاکید کردند.