نوشته ی آقای دکتر علی موحد عضو محترم هیات علمی دانشکده ی علوم جغرافیایی منتشر شد.
فصل اول کتاب به دلیل اهمیت مباحث پایهای و تعاریف گردشگری به مباحث کلی گردشگری و جغرافیای گردشگری اختصاص یافته است.
فصل دوم کتاب اختصاص به ارتباط شهر و گردشگری از جنبههای فضایی، ساختار فضایی و رفتار گردشگر در فضای شهر دارد و موضوعاتی نظیر فضا، فضای شهری، درک و شناخت گردشگران از شهر، فضای شهری، فضای گردشگری شهری، ساختار فضایی گردشگری و گردشگر شهر را مورد بحث قرار داده است.
فصل سوم بررسی عنصر اولیه گردشگری شهری است. در این بحث جاذبههای شهری، طبقه بندی جاذبهها، گنجینه و شهر گنجینهای و . . . مطرح شده است. در این فصل عناصر ثانویه ی گردشگری شهری شامل تأسیسات اقامتی، غذاسراها، فروشگاهها و سایر عناصر گردشگری شهری چون حمل و نقل و پارگینگ بررسی شده است.
فصل چهارم کتاب، اختصاص به فرصتها و موقعیتهای شهری در جذب گردشگر دارد و در فصل پنجم با عنوان شهر و تفرجگاههای پیرامونی، سعی در ارتباط فضاهای پیرامونی واجد گردشگری با شهر است. در این فصل با مدلهای ریاضی فاصله مسافتی برای این مهم برآورد و ارائه شده است.
در فصل ششم، تاثیر گردشگری بر شهری برای استفاده ی بهتر از موقعیت گردشگری و ظرفیتهای گردشگری شهری بحث شده است.
در فصل هفتم با عنوان بازار گردشگری برای شهر، مباحث مربوط به برنامهریزی شهری با تأکید بر مسأله ی گردشگری بحث شده است.
در فصل هشتم راهبرد گردشگری شهری و در فصل نهم گردشگری و برنامه ریزی بحث شده است.
و در فصل پایانی آینده ی گردشگری شهری با بررسی زمینه های تاریخی و اقتصادی سعی در تبیین وضعیت آینده گردشگری را دارد.