جلسه بررسی همکاری های بالقوه دانشکده علوم زمین با دانشگاه تکنولوژی عراق

 | تاریخ ارسال: 1402/11/18 | 
روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه  در سالن سردار سلیمانی و مرکز توسعه فناوری توانا جلسه  مشترک بین نمایندگان دانشگاه تکنولوژی عراق و دانشکده علوم زمین برگزار شد.
پیرو دیدار صورت گرفته اعضای هیئت ایرانی با هیات عراقی از دانشگاه تکنولوژی، در ابتدای امر طرفین به معرفی یکدیگر پرداختند. سپس هیات ایرانی با ارائه گزارشی به معرفی دانشکده علوم زمین پرداخت. در این گزارش به مسائلی از جمله تاریخچه دانشکده، تجهیزات آزمایشگاهی، اعضای هیات علمی و زمینه‌های پژوهشی ایشان، توانمندی‌های آموزشی، گروه‌های آموزشی و انجمن‌های دانشجویی، نشریات و پروژه‌های علمی، علایق تحقیقاتی همگام با پیشرفت‌های نوین در دنیا و دیگر امور مربوطه پرداخته شد. پس از آشنایی هیات عراقی با توانمندیها و قابلیت‌های موجود در دانشکده علوم زمین، این هیأت آمادگی و علاقه‌مندی خود را در راستای شروع همکاری‌های گسترده‌ای از فعالیت‌های آکادمیک در دو حیطه آموزشی و پژوهشی ابراز نمود.
در ادامه با بازدید هیات عراقی از فضای دانشکده بازدیدی نیز از مرکز توسعه فناوری توانا  مستقر در پردیس فناوری دانشگاه خوارزمی در کرج صورت پذیرفت و موارد مورد علاقه طرفین برای همکاری به بحث گذاشته شد و توافقات اولیه صورت گرفت.
برنامه اجرایی و موضوعات پژوهشی مورد توافق جهت شروع همکاری ها شامل: همکاری با شعبه‌های فیزیک، لیزر، مواد و شیمی در دپارتمان علوم کاربردی این دانشکده بود،  البته مقرر گردید در راستای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها، اعلام علاقه‌مندی دانشکده علوم زمین دانشگاه خوارزمی در راستای ارتباط با سایر دپارتمان‌های دانشگاه تکنولوژی نظیر دپارتمان مهندسی عمران و دپارتمان مهندسی نفت و گاز نیز از جانب این نمایندگان به سمع و نظر مسئولین مربوطه و اعضای هیات علمی آن‌ها نیز برسد.
زمینه‌های پیشنهادی هیات عراقی در امور پژوهشی عمدتاً حول همکاری در موضوعات زیست محیطی، نانوتکنولوژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و پایدار شامل Biomass‌ها و  انرژی‌های شیمیایی، انرژی‌های فسیلی حاصل از منابع هیدروکربنی، مطالعات و ارزیابی‌های خصوصیات مهندسی و مکانیکی سنگ‌ها با استفاده از فناوری‌های لیزری معطوف گردید. پس از این استماع، هیات ایرانی ضمن استقبال از موارد مطرح و تکمیل پیشنهادات، در نهایت با هیات عراقی به منظور همکاری در موضوعات ممکن در زمینه‌های پژوهشی زیر به جمع‌بندی نهایی رسید:
نفت و گاز تصفیه آب نانوتکنولوژی انرژی تجدیدپذیر و گرمای زمینی ژئولوژی محیطی کاربرد لیزر در ژئولوژی و جواهرسازی
ژئوفیزیک و ژئولوژی مهندسی و همکاری‌های دیگر همایش‌های مشترک/شرکت در همایش‌ها سفرهای میدانی ژئولوژی و صنعتی و کارگاه‌های عملی مرخصی تحصیلی تأسیس دفاتر هماهنگی و مراکز




 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3750 بار   |   دفعات چاپ: 29 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر