استقبال ریاست دانشگاه از هیات اعزامی دانشگاه تکنولوژی بغداد

 | تاریخ ارسال: 1402/11/15 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوازرمی، روز یکشنبه ۸ بهمن ماه ، هیات اعزامی دانشگاه تکنولوژی بغداد از دانشگاه خوارزمی بازدید نمود و مورد استقبال دکتر حسن بیگی رئیس دانشگاه، دکتر زارع درنیانی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی ،دکتر دلنواز معاون پژوهشی و مدیران حوزه بین الملل قرار گرفتند.
در این دیدار، دکتر حسن بیگی ضمن خوش آمدگویی به هیات اعزامی که متشکل از برخی روسای دانشکده ها و بخش های مختلف مدیریتی دانشگاه تکنولوژی بودند،  ابتدا تاریخچه مختصری از دانشگاه خوارزمی بعنوان اولین نهاد آموزشی عالی در ایران بیان نمود.
در ادامه ایشان با برشمردن اهداف، برنامه میان مدت و بلند مدت دانشگاه خوارزمی برای توسعه بین المللی سازی و توجه به نیازهای جامعه بین المللی برای برخورداری از خدمات دانش محور ابراز امیدواری کرد که همکاری با دانشگاه تکنولوژی بغداد به تحقق این اهداف شتاب بیشتری دهد.
دکتر حسن بیگی همچنین با ارائه گزارشی از توانمندی های دانشگاه خوارزمی برای تعامل با طرف عراقی توجه به علم باز و نیز رویکرد جدید جهانی برای جهت دهی به مناسبات علمی بین المللی را افق جدید روبروی دانشگاه عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود که طرفین بتوانند با بهره گیری از ابزارها و توانمندهای خود گام های مهمی در جهت توسعه پایدار دو کشور بردارند.
سپس مدیر روابط بین الملل دانشگاه تکنولوژی دکتر لیث سالم صبری به نمایندگی از دکتر احمد الغبان رئیس دانشگاه تکنولوژی ضمن قدردانی از قبول میزبانی دانشگاه خوارزمی و تقدیم سلام رئیس آن دانشگاه، نشان دانشگاه تکنولوژی را به رسم یادبود و ابزار همبستگی تقدیم دکتر حسن بیگی ریاست دانشگاه خوارزمی نمود.
ایشان با تاکید بر توانمندی های متقابل دانشگاه تکنولوژی بعنوان دانشگاه رتبه یک تکنولوژی عراق ابراز امیدواری نمود که این دیدار بتواند به تحقق اهداف بین المللی دو دانشگاه در قالب فعال سازی تفاهم نامه منعقده فی مابین دو دانشگاه کمک نماید.
شایان ذکر است که پیش از این دانشگاه خوارزمی در اواخر مهرماه گذشته در جریان هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق که در مشهد مقدس برگزار شد، تفاهم نامه ای با برخی از مهمترین دانشگاه های عراق از جمله دانشگاه تکنولوژی بغداد به امضا رساند.



 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1508 بار   |   دفعات چاپ: 35 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر