نشست هم اندیشی شورای اسلامی و شهرداری کرج با مسئولان دانشگاه خوارزمی برگزار شد نشست هم اندیشی شورای اسلامی و شهرداری کرج با مسئولان دانشگاه خوارزمی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1400/7/27 | 
نشست هم اندیشی شورای اسلامی و شهرداری کرج با حضور  دکتر سعیدی سیرائی، شهردار کرج ، دکتر حبیبی ریاست دانشگاه ، اعضای شورای شهر کرج و مسئولان دانشگاه خوارزمی روز دوشنبه ۲۶ مهرماه برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، در این نشست دکتر عبداللهی ، رئیس حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی دانشگاه درباره عملکرد، ظرفیت ها ، پتانسیل های دانشگاه خوارزمی به عنوان دانشگاه جامع استان البرز، زمینه های همکاری این دانشگاه با شورای شهر و شهرداری کرج  گزارشی را  ارائه داد، همچنین به بیان مشکلات دانشگاه  و پیشنهادات در این خصوص پرداخت. 
سپس اعضای شورای شهر برای تعامل و ارتباط با دانشگاه اعلام آمادگی کردند.  استفاده از ظرفیت های دانشگاه در حوزه های علم و فناوری، برگزاری استارت آپ ها و ایجاد شهر هوشمند  ، همکاری دانشگاه با مدیریت شهری برای کمک به حل مسائل شهرکرج، از جمله موضوعاتی بود که اعضای شورای شهر کرج در این جلسه به گفت وگو پرداختند. 
در ادامه دکتر حبیبی ضمن تشکر از حضور اعضای شورای شهر کرج و شهردار شهر کرج اظهار داشت : نیروی انسانی مهمترین سرمایه کشور است بنابراین افرادی که  در عرصه توسعه شهری و ارتقاء شهر خدمت می کنند باید به این سرمایه توجه ویژه ای داشته باشند. وی تصریح کرد: با توجه به آمار  دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه خوارزمی باید بتوانیم پایان نامه های دکتری را در حوزه های صنعت و اقتصاد  به منظور حل مسائل شهری به صورت میدانی تعریف کنیم. 
رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: حوزه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ظرفیت کامل را برای حل علمی مسائل شهری دارند و برگزاری جلسات مستمر و نشست های ماهانه در ارتباط با موضوعات خاص با کارشناسان شهری از جمله اقداماتی است که در  این مسیر باید انجام شود. وی بیان کرد: توانمند سازی مدیران و کارشناسان از موضوعاتی است که دانشگاه  با توجه به ظرفیت علمی برای انجام آن آمادگی کامل دارد . در ادامه معاونین پژوهشی و دانشجویی به بیان دیدگاه های  خود در خصوص همکاری دانشگاه و شورای اسلامی شهر کرج و شهرداری کرج پرداختند .
 سپس سعیدی سیرائی، شهردار کرج در خصوص چگونگی ارتباط دانشگاه و شهرداری گفت: تشکیل کارگروه های  اداری در حوزه های، مالی و اقتصادی، شهرسازی، خدمات شهری، فضای سبز و پسماند و حوزه مدیریت شهری با هفت کارگروه تخصصی  و علمی لازمه ایجاد ارتباط موثر و مفید دانشگاه و شهرداری کرج در حل مسائل و مشکلات است . وی در پایان گفت : امیدوارم بتوانیم با همکاری این دو نهاد برای موفقیت و ارتقاء شهر کرج اقدامات علمی و اجرایی انجام دهیم .
 دکتر حبیبی در پایان ضمن تشکر از ارائه پیشنهادات و نظرات حاضرین جلسه گفت: دانشگاه در سه کارگروه مالی و اقتصادی، شهرسازی، خدمات شهری نمایندگانی را معرفی خواهد کرد و در هفت  کارگروه حوزه مدیریت شهری نیز معاونت پژوهشی می تواند با شهرداری تعاملات و همکاری لازم را داشته باشد.  




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1563 بار   |   دفعات چاپ: 180 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر