عقد قرارداد همکاری علمی و بین المللی بین دانشگاه وسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عقد قرارداد همکاری علمی و بین المللی بین دانشگاه وسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 | تاریخ ارسال: 1399/5/26 | 
عقد قرارداد همکاری های علمی و بین المللی بین دانشگاه خوارزمی
و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
 
جلسه میان دانشگاه خوارزمی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز یکشنبه ۲۶/۵/۹۹ در محل دفتر معاونت این سازمان با حضور آقای دکتر عزیزاله حبیبی ریاست محترم دانشگاه و حجت الاسلام آقای محمد مهدی ایمانی پور معاون محترم همکاری های علمی - فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آقای اکبر قولی سرپرست اداره کل همکاری های علمی _ دانشگاهی، آقای دکتر احمد گلی مدیر همکاری های علمی و بین المللی  دانشگاه، آقای دکتر رسولی پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی  به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت ها و توانایی های علمی _ دانشگاهی در روابط فرهنگی، منعقد گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آقای دکتر حبیبی ریاست محترم دانشگاه در این نشست در سخنانی به زمینه های همکاری دانشگاه با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره و تصریح کرد: دانشگاه خوارزمی در حال حاضر در ردیف۲۰ دانشگاه برتر کشور و نخستین نهاد آموزش عالی ایران است. همچنین با  تکیه بر اعتبار دانشگاه و با هدف تقویت علمی در عرصه بین المللی، ارتباطات گسترده ای رابا سایر کشور ها برقرا کرده است.
همچنین ایشان ازراه اندازی رشته آموزش زبان های فرانسه و چینی در آینده ای نزدیک در دانشگاه خوارزمی خبر دادند و افزودند: دانشگاه خوارزمی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می توانند در مسیر اجرای برنامه های علمی، فرهنگی، گام های سازنده ای بردارند.
در ادامه آقای دکتر احمد گلی افزود: دانشگاه خوارزمی با تکیه بر اعتبار دانشگاه و هدف ایجاد روابط علمی گسترده درعرصه بین المللی، ارتباطات گسترده ای را با سایر کشور ها برقرار کرده است و همواره به دنبال جذب دانشجویان خارجی و توسعه روابط دانشگاهی با ملل مختلف به ویژه کشورهای اسلامی است.
در این جلسه آقای ایمانی پور معاون محترم همکاری های علمی - فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰ نمایندگی فرهنگی ایران در خارج از کشور اظهار داشت: رایزنی های فرهنگی ما در خارج از کشور بازوان فرهنگی نظام محسوب می شوند و وظیفه آنان، شناساندن فرهنگ و هنر ایرانی و دستاورد های ایران علمی - فرهنگی و ارزش های انقلاب اسلامی به جهانیان است.
ایشان در ادامه اشاره کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور هماهنگی بیشتر فعالیت های فرهنگی در خارج از کشور تشکیل شده است و مهمترین وظیفه آن، اجرای موافقتنامه فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشور ها است.
ایشان افزود: موضوع جلسه امروز، انعقاد تفاهمنامه همکاری های علمی – بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات  اسلامی و دانشگاه خوارزمی،است. در این چهارچوب، تحکیم و تقویت روابط بین این دانشگاه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی در دستور کار قرار دارد.
آقای قولی سرپرست اداره کل همکاری های علمی- دانشگاهی سازمان فرهنگ گفت: سیاستگذاری، برنامه ریزی، مدیریت و هدایت امور همکاری های بین المللی در حوزه های علمی، آموزشی و دانشگاهی از وظایف مهم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به شمار می رود.
ایشان در ادامه تاکید کرد: همکاری دانشگاه خوارزمی با دانشگاه های اتریش، با وجود ظرفیت های عظیم علمی و پژوهشی در کشور، به ویژه دانشگاه خوارزمی، روابط دانشگاهی اثربخش و سازنده با سایر کشور ها، نیازمند برنامه ای هدفمند و کاربردی است .
در ادامه این قرارداد در۵ ماده که شامل: برگزاری سالیانه یک دوره دانش افزایی مترجمان فارسی به زبان های خارجی، همکاری و استفاده از ظرفیت های پژوهشی و اعضای هیئت علمی دانشگاه در گفتگو های دینی و عضویت در شوراهای علمی، اعطای دو مورد فرصت مطالعاتی برای استادان و محققان خارجی و همکاری دانشگاه در انتشار مجله دیالوگو با عضویت دو تن از اعضای هیئت علمی و ... به امضا رسید.

 
 
 
 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1653 بار   |   دفعات چاپ: 305 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر