برگزاری اولین دوره آموزشی مدیران دانشگاه برگزاری اولین دوره آموزشی مدیران دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1398/7/20 | 
روز چهارشنبه هفدهم مهرماه 98، اولین دوره آموزشی مدیران دانشگاه، با حضور روسا، معاونان دانشکده ها، مدیران گروه های آموزشی و مدیران پژوهشی دانشگاه به همت مدیریت حوزه ریاست و روابط عمومی و امور اداری از ساعت 30/13 الی 30/17 در تالار ابوریحان برگزار شد. 
در ابتدای برنامه پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، نشست اول با موضوع «تخلیه اطلاعاتی امنیتی» توسط آقای دکتر مصطفوی برگزار شد. 
در ادامه برنامه آقای دکتر عزیزاله حبیبی ریاست محترم دانشگاه، با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، مواردی را برای مدیران دانشگاه یادآوری کردند. 
ایشان گفتند: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، دانشگاه خوارزمی در بین 16 دانشگاه کشور در رتبه چهاردهم قرار دارد. در بخش های  پژوهشی زیر ساختها ، حمایت‌ها و پشتیبانی کافی نبوده است و اگر ما  برخی از شاخص‌ها را به صورت جهشی ارتقا دهیم. مطمئناً رتبه دانشگاه نیز ارتقا می یابد.  
دکتر حبیبی افزودند: در برخی شاخص‌ها ما هنوز حرکتی انجام نداده ایم. از همه دوستان می¬خواهم تا در این راستا حرکت کنند چون می‌دانم این پتانسیل و ظرفیت در دانشگاه خوارزمی وجود دارد  و باید هدف گذاری صورت پذیرد. می بایست  انرژی بیشتری صرف شود تا دانشگاه ما امتیازات خوبی در این زمینه کسب نماید. به عنوان مثال؛ در خصوص استارتاپ های دانشجویی و شرکت های زایشی و گردش سرمایه های شرکت های دانش بنیان،  با دانشکده های فنی فاصله زیادی داریم و جای کار زیادی وجود دارد . 
ایشان درادامه بیان کردند: در حال حاضر قرار است، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از مراکز رشد دانشگاه در تهران و کرج حمایت کرده، کمک های مالی در این زمینه به دانشگاه ارائه دهد. 
اقای دکتر حبیبی در مورد فرصت های مطالعاتی و حمایت‌هایی که وجود دارد.گفتند: این حمایتها کافی نیست و ما باید سیاست های تشویقی را اعمال کنیم.برای فرصت های شش ماهه، در حال حاضر مکانیزم حمایتی تغییر کرده است.اما باید جنبه های تشویقی برای دانشجویان بیشتر در نظر گرفته شود. ریاست محترم دانشگاه در پایان نکاتی را در خصوص، باز تعریف سر فصل هاو دروس رشته ها، تأسیس رشته گرایش های جدید، استاندارد سازی و نمایه کردن نشریات، بازنگری در هزینه های مختلف و ... بازگو کردند. 
سپس نشست دوم ، با موضوع، «معرفی بورسیه های اتحادیه اروپا»، توسط آقای دکتر طهایی و  قسمت پایانی نشست سوم، با موضوع «آشنایی با سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و امضای دیجیتال»توسط آقای مهندس رجبی برگزار شد .

 




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 6801 بار   |   دفعات چاپ: 551 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر