​برگزاری همایش ماه به مناسبت هفته‌ی جهانی فضا ​برگزاری همایش ماه به مناسبت هفته‌ی جهانی فضا

 | تاریخ ارسال: 1398/7/17 | 
به گزارش روابط عمومی، عصر دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ همایش «ماه: دروازه‌ای به سوی ستارگان» در دانشگاه خوارزمی به مناسبت هفته‌ی جهانی فضا با همت انجمن علمی-دانشجویی نجوم دانشگاه خوارزمی و همکاری و حمایت "اتحادیه بین المللی نجوم ( IAU)"، "شورای مشورتی نسل فضا ( SGAC)" و "فضا دات آی آر" در سالن ابوریحان دانشگاه خوارزمی تهران برگزار شد.
در این همایش که با حضور رئیس دانشکده‌ی فیزیک، آقای دکتر گنجعلی و میهمانان ویژه‌ای چون آقای دکتر براری معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران برگزار شد، ابتدا آقای دکتر کنجوری، از استادان دانشکده‌ی فیزیک، با ابراز خوشحالی از استقبال پر شور از برنامه،  از طرف معاونت فرهنگی دانشگاه به شرکت کنندگان و میهمانان برنامه خوشآمد گفتند. ایشان با بیان اهمیت موضوع  این همایش و ضمن تشکر از دانشجویان فعال در انجمن علمی -دانشجویی نجوم دانشکده فیزیک و استاد مشاور این انجمن، آقای دکتر توسلی، بر اراده‌ی معاونت فرهنگی دانشگاه برای حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان تأکید کردند.   در ادامه  جمعی از پژوهشگران و فعالان داخلی و بین المللی در حوزه‌ی نجوم و فضا، آقای مهندس سجاد غضنفری‌نیا،  آقای کاظم کوکرم، آقای دکتر علیرضا افشاری، آقای دکتر حامد پورخرسندی، آقای سیاوش صفاریان پور، آقای خسرو جعفری زاده و آقای دکتر حسین قاضی زاده در باب نقش ماه در سفرهای فضایی، تاریخچه‌ی فعالیت‌های بشر در سفر به ماه، معرفی کشورهای مختلف که در زمینه‌ی ارسال ماهواره به فضا فعال هستند، نقش مدیریت در سازمان‌هایی چون ناسا، عکسبرداری از آسمان، پزشکی هوا-فضا و فعالیت‌های بدنی فضانوردان به ایراد سخنرانی پرداختند.
همچنین جناب آقای دکتر براری، رئیس سازمان فضایی ایران، با اشاره به هفته فضا به عنوان فرصتی برای آگاه سازی جامعه در زمینه فضا، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فناوری‌ این حوزه،  به عنوان مظهر اقتدار کشورها و یک اقتصاد نوظهور یاد کردند. همچنین با اشاره به تلاش برای ایجاد زیرساخت¬ها و اهمیت پیوند دولت با بخش خصوصی در این زمینه، در باره‌ی پروژه‌های در حال انجام و دورنمای آینده و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه فضا توضیحاتی ارائه دادند.
در پایان جناب آقای دکتر فرزان مومنی، مدیر گروه نجوم دانشگاه خوارزمی، ضمن تشکر از برگزارکنندگان همایش و حاضران، به اختصار در باره‌ی اهمیت نجوم رصدی سخن گفتند و  پیوند مستحکم این حوزه با حوزه فضا را یادآور شدند. همچنین ایشان، از برگزاری  نخستین" همایش ملی رصدخانه¬های ایران"  و برنامه‌ها و اهداف این همایش که  در تاریخ 27 آذر ۱۳۹۸ از سوی دانشکده‌ی فیزیک دانشگاه خوارزمی خبر دادند.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 6560 بار   |   دفعات چاپ: 653 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر