آئین افتتاح مرکز نیکوکاری دانشگاه برگزار شد آئین افتتاح مرکز نیکوکاری دانشگاه برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1398/6/11 | 
به گزارش روابط عمومی، آئین افتتاح مرکز نیکوکاری دانشگاه صبح روز شنبه 9/6/98 با حضور آقایان محمد محمدی فر مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز، سرهنگ پاسدار مهدی اعظمی فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد ، دکتر حبیبی ریئس و مسئولان دانشگاهی در اتاق شورا کرج برگزار شد.
در ابتدای مراسم آقای دکتر حبیبی ضمن خوشامدگویی به ارائه گزارشی از دانشگاه پرداخت و گفت: نیمی از دانشجویان ارشد و دکتری و 40 درصد از دانشجویان کارشناسی غیر بومی هستند که از این میان تعدادی جز افراد محروم می باشند.
وی افزود: برخی افراد در تامین هزینه کتاب، تحصیل، تغذیه و رفت و آمد دچار مشکلاتی هستند. از طرفی دانشگاه متشکل از افراد مختلف از جمله کارکنان، دانشجویان، نیروهای شرکتی و خدمات است که مسائل متفاوتی دارند. ما امیدواریم دستهای یاری گری باشد تا ضمن حفظ آبرو به افراد محروم کمک کند.
سپس سرهنگ پاسدار مهدی اعظمی فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد با بیان گزارشی از کمکهای سپاه در راستای هم افزایی با کمیته امداد اظهار امیدواری کرد این جلسه مقدمه ای برای همکاری و هماهنگی با دانشگاه برای کمک به افراد محروم شود.
در ادامه آقای محمد محمدی فر مدیرکل کمیته امداد استان البرز به سخنرانی پرداخت و گفت: کمیته امداد به عنوان نهاد مسئول به فرمان امام در 14 اسفند 57 تاسیس شد.
ایشان تبیین کرد: وقتی توازن اقتصادی در کشور بهم بخورد اقشار مختلف دچار چالش می شوند. دغدغه جدی ما اینست که در توسعه مراکز نیکوکاری در دانشگاه ها هم پایگاه داشته باشیم.
وی گفت: کمیته امداد باید همزمان توسعه مردمی و تشکیلاتی داشته باشد و مقدمات، الگوسازی، هم افزایی، هسته های خیر و احسان در اقشار مختلف مردم شکل گیرد.
وی در پایان گفت: در سطح محله و استانی اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم فعالیت های نیکوکاری به شیوه نظامند و ارزشمند در دانشگاه به صورت هم افزایی انجام شود.
 در ادامه دکتر زنگانه معاون دانشجویی دانشگاه گفت: لازمست مطالعات فردی، سنجش محرومیت و پژوهشی انجام شود تا ظرفیت های مشاغل و کارآفرینی مشخص شود.
وی در خاتمه افزود: امیدواریم با حمایت از افرادی که دارای خلاقیت و ایده های نوین هستند زمینه استارتاپ ایجاد شود.
شایان ذکر است تشکیل صندوق قرض الحسنه با همکاری و مشارکت دانشگاه، کمیته امداد، سپاه و سایر کمکهای خیرین از جمله تصمیمات این جلسه بود که در بخش های ازدواج دانشجویی، تحصیل و اشتغال زایی و کارآفرینی دانشجویان رهگشا باشد.
 
 
 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7038 بار   |   دفعات چاپ: 676 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر