برگزاری اولین جلسه کمیسیون دانشجویی استان البرز برگزاری اولین جلسه کمیسیون دانشجویی استان البرز

 | تاریخ ارسال: 1398/3/13 | 
اولین جلسه کمیسیون دانشجویی استان البرز در سال 98 با حضور ریاست محترم دانشگاه و آقای دکترسعید ناجی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و دیگر اعضای این کمیسیون روز شنبه 11 خرداد  ساعت 10 صبح در دفتر ریاست دانشگاه (کرج) برگزارشد.
در ابتدای جلسه آقای دکتر حبیبی ریاست محترم دانشگاه، گزارشی از تغییرنام دانشگاه، تعداد دانشجویان و اساتید،خوابگاه های دانشجویی، طرح های عمرانی، بحث بین المللی شدن دانشگاه و توانمندی های استادان بخصوص در برخی رشته¬ها ازجمله فنی و مهندسی، زیست شناسی، تربیت بدنی و روانشناسی ارائه دادند.ایشان ابراز امیدواری کردند که با همکاری مسئولین استانی و دانشگاه بتوانیم خدمات خوبی به همشهریان ارائه دهیم.
سپس آقای دکتر ناجی معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز خواستار استمرار این جلسات و توجه به نیازهای دانشجویان و تعامل بین دانشگاهیان و مسئولین استانی شدند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز به برخی از محورهای مهم در سال جاری اشاره و به لزوم پایبندی به این محورها تاکید کردند از جمله :
- مسائل مربوط به انتخابات و پایبندی به قوانین در این حوزه.
- دقت نظر در کنترل سیاسی انتظامی استان و کمک به تعادل سیاسی در انتخابات.
- در نظر گرفتن شرایط کلی کشور در مواجهه با موضوع انتخابات چه از نظر تهدیدات خارجی و چه از نظر اوضاع داخلی کشور به منظور مدیریت صحیح آن.
- مدیریت صحیح برخی سیاه نمایی ها در انتخابات.
- پویا کردن فعالیت های دانشجویی در چارچوب قانون و استفاده از توانایی اساتید و دانشجویان در این زمینه.
-در نظر گرفتن برنامه های مختلف  برای جلوگیری از مشکلات دانشجویی.
- برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها.
-توجه ویژه به تشکل ها و برگزاری جلسات با اعضای تشکل ها در خصوص رعایت خطوط قرمز.
ایشان افزود: هدف دانشگاه تولید علم و دانش است اما می بایست در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز ورود پیدا کند چون غفلت از این موضوعات مشکلاتی به وجود می آورد. در ادامه دیگر اعضای کمیسیون موضوعاتی پیرامون موارد مذکور مطرح کردند ازجمله: کرسی های آزاداندیشی، کمک های بودجه¬ای جهت کارهای عمرانی ، توجه به رفع مشکلات خوابگاه ها و تشکیل اتاق فکر در دانشگاه ها با حضور تشکل ها.
سپس آقای دکتر زنگانه معاون دانشجویی دانشگاه مواردی را مطرح کردند ازجمله پیگیری مصوبات قبلی کمیسیون. ایشان همچنین خواستار اختصاص بودجه مازاد استانداری به دانشگاه به منظور تعمییرخوابگاهها و هماهنگی استانداری با ستاد تنظیم بازار برای تهیه گوشت، برنج و ... برای دانشجویان شدند.در ادامه جلسه مدیر حراست دانشگاه در خصوص حضور ماشین آتش نشانی و اورژانس (115) در روزهای برگزاری آزمونهای سراسری صحبت کردند.
سپس آقای دکتر حبیبی بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها تاکید نمود و روند فعلی را نامطلوب توصیف کردند. ایشان افزودند دانشگاه آمادگی لازم برای میزبانی کرسی های آزاداندیشی را دارد. همچنین ریاست دانشگاه بر راه اندازی ایستگاه مترو و پل عابر پیاده (درب اتوبان و درب میدان دانشگاه ) تاکید و آن را از مطالبات جدی دانشجویان و کارکنان دانستند.در پایان آقای دکتر ناجی عنوان کرد: دانشگاه لیستی از مسائل و مشکلات حوزه دانشجویی تهیه تا جهت پیگیری، اقدام لازم صورت گیرد. 
ایشان همچنین خواستند دانشگاه برنامه های پیش بینی شده خود را در خصوص موارد مذکور مطرح نماید و ترتیبی اتخاذ شود تا با نمایندگان تشکل ها در این کمیسیون گفتگو صورت گیرد و در جلسه بعدی مسائل یک یا دو دانشگاه مرتبط با موضوعات مذکور مطرح شود.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 8099 بار   |   دفعات چاپ: 680 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر