برگزاری ویژه برنامه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهردر تهران برگزاری ویژه برنامه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهردر تهران

 | تاریخ ارسال: 1398/3/1 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، روز سه شنبه 98/2/31 ویژه برنامه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهربه همت بسیج کارکنان دانشگاه خوارزمی در تالار ابوریحان برگزار شد.
 در این مراسم سردار پاسدار دکتر محمد اسماعیل کوثری معاون محترم قرار گاه ثارا... ، سرهنگ پاسدار دکتر نصیرزاده فرمانده محترم مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری- دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی، فرماندهان محترم پایگاه­های بسیج کارکنان دانشگاه­ها، بسیجیان دانشگاه­های مختلف، مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونان و مدیران و همکاران دانشگاهی حضور داشتند.
در ابتدای برنامه پس از تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آقای دکتر تهامی معاون فرهنگی دانشگاه به نمایندگی از ریاست محترم دانشگاه در جایگاه حاضر شدند و ضمن عرض خیر مقدم و تبریک سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و فراررسیدن روز آزاد سازی خرمشهرگفتند: بعد از پیروزی انقلاب استکبار در صدد محو جمهوری اسلامی ایران است و تنها نظامی که در دنیای امروزی حرفی برای گفتن دارد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. جنگ تحمیلی یکی از اقدامات آمریکا و استکبار برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
ایشان افزود: بعد از جنگ جهانی دوم هرجنگی که در دنیا رخ داد یک طرف آمریکا و طرف دیگرشوروی سابق بود تنها درجنگ تحمیلی بود که همه استکبارها برعلیه نظام ما اقدام کردند و الحمدا... به برکت رهبری امام خمینی (ره) و به برکت ایمان خالصانه مردم در مقابل استکبار ایستادیم و نماد این پیروزی در فتح خرمشهر آشکار شد.
دکتر تهامی ادامه داد: در فتح خرمشهر ما بیشترین اسیر را از دشمن به اسارت گرفتیم و فتح خرمشهر نشان دهنده این است که ایمان، بندگی خدا و پیروی از ولایت هر وقت همراه هم باشد نظام جمهوری اسلامی از هرگونه آسیب و گزندی در امان است.
در ادامه برنامه آقای دکتر محمد اسماعیل کوثری معاون محترم قرار گاه ثارا... با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و فرارسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهراز برگزار کنندگان این مراسم و حاضرین در برنامه تشکر و قدردانی کردند.
ایشان گفتند: جنگ فی نفسه خوب نیست. هیچ انسان دارای عقل سلیم جنگ را نمی پذیرد و شروع کننده جنگ نیست، ولی دفاع واجب است. دفاع برای ما به ویژه مسلمانان، امری واجب بود.
سردار کوثری افزود: رهبر کبیر انقلاب به عنوان مرجع عالیقدر از همه (خصوصا جوانان) خواستند در مقابل دشمن بایستند. حضرت امام خمینی(ره) با تفکر تمام معنای دینی، الهی و اخلاقی در مقابل دشمنان قسم خورده­ی کشور ما که به دنبال این بودند به هر نحوی این نظام را ساقط کنند و در نهایت کاری کنند که در کوتاه ترین زمان به پیروزی برسند و یک نظام دلخواه خود راکه منافع آنها را دنبال می‌کند روی کار بیاورند، ایستادگی کردند.
 معاون قرارگاه ثارا... گفت:  قبل از انقلاب ۶ و نیم میلیون بشکه نفت در کشور تولید می شد که ۶ میلیون بشکه آن صادر می گردید آنها منافع ما را می بردند و مسئولان آن زمان تصمیم گیرنده نبودند.
ایشان عنوان کرد: در آن مقطع دشمنان همه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی متحد شده بودند تا از طریق جنگ به اهداف خود برسند ولی آنها دو عامل مهم را نشناخته بودند و هنوز هم کامل آن را نشناختند. اول؛ ولایت ولی امر مسلمین و دوم؛ مردم ولایتمدار.
سردار کوثری گفت: در دویست سال گذشته قبل از انقلاب بیگانگان به هر نقطه از کشور ما حمله کردند در اثر بی عرضگی حاکمان کشور قسمت هایی را از دست دادند چون مردم را نادیده می گرفتند، اما رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره)  تمام هم و غم خود را مردم می­دانستند واگر مردم در قالب بسیج مستضعفان به کمک ارتش و سپاه نیامده بودند قطعا نمی توانستیم دشمن را از خاک کشور بیرون کنیم. در ادامه سردار کوثری افزود: در عملیات بیت المقدس 19 الی 20 هزار نفر اسیر و بیش از 2000  تانک و نفر بر غنیمت گرفته شد. مردم با دست خالی وکم ترین امکانات شبانه‌روز در خرمشهر مقاومت کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد. در پایان سردار کوثری گفتند: ما هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهیم بود و از کشور خود تا آخرین لحظه دفاع می­کنیم. شایان ذکر است در این برنامه گروه دانشجویی آوای فیروزه­ای در قالب رادیو خرمشهر به صورت زنده برنامه اجرا کردند.
 
 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 8312 بار   |   دفعات چاپ: 713 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر