دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز

 | تاریخ ارسال: 1398/2/28 | 
دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز با حضور مقامات، مدیران و صاحب‌نظران داخلی و مدعوین بین‌المللی همراه با نشست و کارگاه‌های تخصصی مرتبط با حوزه مدیریت سبز در تاریخ 11 و 12 اردیبهشت سال جاری به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد.
با توجه به پیشرو بودن دانشگاه ها در عرصه نوآوری و به کار بستن جدید ترین یافته های علمی و همچنین الگو پذیری جامعه از دانشگاه، این کنفرانس که دومین همایش دانشگاه های سبز ایران و دومین همایش بین المللی در نوع خود است، به منظور فراهم آوردن فضایی برای معرفی دست آوردها در عرصه مدیریت سبز در دانشگاه ها و تبادل علم و تجربیات مسئولین و کارشناسان فعال در زمینه پردیس های پایدار تشکیل شد تا علاوه بر ارتقاء عملکرد دانشگاه ها، زمینه ساز تغییرات گسترده در سطح جامعه شود.
جناب آقای دکتر حبیبی ریاست محترم دانشگاه به همراه 2 تن از کارشناسان مدیریت فنی و طرحهای عمرانی در این همایش حضور یافتند. دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز میزبان متخصصین حوزه ­های مرتبط از کشورهای مختلف و اساتید صاحب نام داخلی بود تا دستاوردها، ابتکارات و چالش های پیش روی خود را با سایر متفکران و تصمیم گیرندگان در این زمینه ها به اشتراک بگذارند. این کنفرانس با برپایی فن بازار و استارت آپ سبز فضایی برای ارائه ایده ها و ارتباط ایده پردازان و کارشناسان مرتبط با موضوعات کنفرانس فراهم آورد تا علاوه بر توانمندسازی نخبگان دانشگاهی، برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه را تسهیل نماید. در این همایش علاوه بر ارائه دستاوردهای داخلی از سوی دانشگاه های کشور  تعدادی از محققین و اساتید خارجی از کشورهایی چون عراق، پاکستان، مالزی، اندونزی، استرالیا و کرواسی شرکت کرده و به ارائه برنامه های عملیاتی شده خود در این زمینه پرداختند. این همایش علمی و عملی دارای هشت محور اصلی از جمله انرژی تجدید پذیر، مدیریت پسماند، حمل ونقل سبز ، طراحی پردیس های دانشگاه پایدار، فناوری اطلاعات وارتباطات سبز، مدیر یت مصرف انرژی، تجربیات ملی وبین المللی و مدیریت آب و پساب بود.
در اولین روز همایش علاوه بر جناب آقای دکتر طالبی ریاست دانشگاه اصفهان به عنوان رییس همایش، مقاماتی چون رییس سازمان محیط زیست کشور، معاونت توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بوجه، معاونت ادای، مالی و توسعه منابع وزارت علوم و همچنین مدیرکل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم به ایراد سخنرانی پرداختند.
همچنین در ادامه همایش در روز اول، از تمبر و سامانه مدل ملی تراز سبز رونمایی شد و سپس در حاشیه مراسم در این روز کارگاه ها و نشست های تخصصی توسط متخصصین داخلی و خارجی برگزار شد.
در صبح روز دوم از همایش دانشگاه سبز نشست­ها و کارگاه­های تخصصی ادامه پیدا کرد. از جمله موضوعات مهم ارائه دهندگان کارگاه­ها و نشست­های تخصصی شامل طراحی پردیس های پایدار دانشگاهی، انرژی­های تجدید­پذیر، انرژی الکتریکی، پساب، مدیریت آب، پسماند، حمل و نقل و فضای سبز بود.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7593 بار   |   دفعات چاپ: 690 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر