برگزاری کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده ​ برگزاری کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده ​

 | تاریخ ارسال: 1398/2/3 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده به میزبانی دانشگاه خوارزمی از روز سه شنبه سوم  لغایت پنجم اردیبهشت ماه 98 در هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است.
این کنگره امروز سه شنبه 98/2/3 ساعت 9 صبح با حضور مهمانان داخلی از جمله: آقایان دکتر حبیبی (ریاست محترم دانشگاه خوارزمی)، دکتر جهان پناه معاونت پژوهشی دانشگاه، مهندس جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  و ... همچنین مهمانان خارجی آغاز به کار کرد.
 سخنرانان بین‌المللی کنگره TopHPC2019، صاحبنظران و محققان حوزه‌های کلان داده‌ها و سیستم‌های محاسباتی کلان مقیاس از آمریکا، کانادا، سوئد، ایتالیا، هنگ کنگ، روسیه، آلمان، فرانسه، هلند و اتریش هستند. در ابتدای مراسم خانم دکتر میرطاهری مدیر اجرایی کنگره توضیحاتی در خصوص برگزاری کنگره به میزبانی دانشگاه خوارزمی؛ افراد شرکت کننده و پنل هایی که در طول برگزاری همایش برگزار می شود ارائه دادند. سپس آقای دکتر حبیبی (ریاست محترم دانشگاه خوارزمی) ضمن عرض خیر مقدم به حاضران و تبریک اعیاد شعبانیه عنوان کردندحضور دانشمندان فرهیخته در این کنگره علمی باعث مباهات است. دانشگاه خوارزمی مفتخر است که در یکصدمین سال تأسیس خود میزبان متخصصان و صاحب نظران در حوزه تحلیل کلان داده ها و سیستم های محاسباتی است. امروز پیشرفت علم در تمام حوزه ها با سرعت زیاد در حال پیشرفت و توسعه است تحلیل داده ها نیز از این امر مستثنی نیست و هر روز تأثیر آن در زندگی بشر در زمینه های مختلف رو به افزایش است. کنگره بین المللی سیستم های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده ها سابقه 26 ساله دارد و برگزاری این دوره از کنگره در ایران فرصت مغتنمی در اختیار صاحب نظران ایرانی و بین المللی قرار می دهد تا با بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین دستاورد های آن امکان بهره مندی از سخنرانی های فاخر مهمانان بین المللی برای همه صاحبنظران و علاقمندان فراهم شود. دانشگاه خوارزمی این کنگره را با هدف ایجاد هم افزایی در حوزه سیستم های پردازشی و تأکید بر مدیریت داده در کشور برگزار می کند و امیدوار است همه مهمانان خارجی و همچنین داخلی حداکثر بهره را از مباحث علمی نوین در این حوزه ببرند همچنین امیدوارم این کنگره نقطه عطفی در بحث ساماندهی و برنامه ریزی راهبری در این حوزه در کشور باشند.
دکتر حبیبی در ادامه به معرفی دانشگاه خوارزمی پرداخت ایشان گفت: دانشگاه خوارزمی امسال یکصدمین سال خود را جشن می گیرد این دانشگاه در سال 1297 با اهداف تربیت معلم تأسیس شد هم اکنون دانشگاهی جامع با 16 دانشکده و 10 موسسه و مرکز پژوهشی بیش از 500 عضو هیئت علمی و بیش از 13 هزار دانشجو و بالغ بر 260 رشته گرایش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خدمات خود را به جامعه علمی کشور ارائه می کند.
در پایان افزوند: از حضور استادان گرانقدر در دانشگاه ها، اساتید دانشکده فنی دانشگاه خوارزمی، خانم دکتر میر طاهری مدیر اجرایی کنگره و مهمانهای خارجی، دانشجویان عزیز و تمامی افرادی که به نحوی در برگزاری این برنامه فاخر مشارکت داشتند تشکر کنم.
در ادامه برنامه آقای مهندس جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: از همکاران دانشگاه خوارزمی که آغازگر این حرکت بودند تشکر و قدردانی می نمایم سپس گفتند: پردازشگری کامپیوتر پیچیده ترین ابزار انسان در بهره برداری از طبیعت است پس از دستیابی به پردازشگری کامپیوتر هر روز شاهد شگفتی های جدید برای جامعه بشری هستیم.
هر چقدر قدرت پردازش در یک مجموعه افزایش پیدا کند توانایی آن مجموعه بیشتر می شود و یکی از شاخص های کشور توانایی پردازش است.
طببیعتأ در هر مجموعه ای برپا شدن توانایی پردازشگری بسیار پیشرفته نیازمند نیروی انسانی توانمند است که امیدواریم دانشگاه های کشور این ظرفیت و توانایی را در سرمایه انسانی فراهم کنند. تا کنون پردازشهایی که در سطح جهانی دیده شده با مقیاس دیتا محاسبه شده و آنچه پیش رو هست این واقعیت است که بشر بتواند سرمایه گذاری کند و محاسبات در سطح  و مقیاس اگزا انجام شود.
برپا شدن مقیاس اگزا به ما این اجازه را می دهد که کم کم وارد عرصه هوا فیزیک شویم تجربه ای که هنوز بشر به آن دست نیافته است. پردازشگرهای سه بعدی یا چهار بعدی، شناخت بهتر نجوم و اتفاقاتی که در جهان هستی بوجود آمده همگی مستلزم قدرت پردازشگرهای پیشرفته است. در شرایط کنونی در کشور ما هم نیاز به پردازشگرهای پیشرفته برای صنایع فضایی، هوایی، هوا شناسی، مخازن نفت، فعالیتهای دارو سازی، ژنتیک و مدیریت بحرانهای بزرگ مانند سیلاب ها وجود دارد. به همین دلیل کشور ما نیاز دارد سرمایه گذاری بیشتری در این عرصه انجام شود و می­بایست در دو بخش سرمایه گذاری شود بخشی شامل تکنیک و تکنولوژی ساختhpc  است  و بخش دیگر کاربران و واسطه هایی هستند که hpc  را بتوانند  برای نیازمندان بخش صنعت و خدمات قابل وصول کنند. این گنگره با سخنرانی مهمانهای خارجی و برگزاری work shop ها ادامه یافت. شایان ذکر است در راستای تامین ابعاد صنعتی و کاربردی کنگره، کارگاه‌های تخصصی و عملیاتی در خصوص مباحث کلان داده‌ها و سیستم‌های محاسباتی کلان مقیاس در حوزه‌های مختلف مانند بانکداری، نفت و گاز، صنعت و غیره طراحی شده است که توسط متخصصینی از اسپانیا، لهستان، فرانسه، آلمان و ایران برگزار خواهد شد. همچنین در جنب کنگره نمایشگاه تخصصی شرکتهای دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه تحلیل داده و سیستم‌های رایانشی حضور خواهند داشت تا محصولات و خدمات خود را ارائه کنند.این کنگره تا روز پنجشنبه 5 اردیبهشت 97 ادامه دارد.








CAPTCHA

دفعات مشاهده: 8071 بار   |   دفعات چاپ: 775 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر