نشست گروه جامعه شناسی با مشارکت انجمن علمی جامعه شناسی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1395/9/20 | 
به گزارش روابط عمومی سخنرانی دکتر فاطمه جواهری چهارمین نشست گروه جامعه شناسی با مشارکت انجمن علمی جامعه شناسی در تاریخ 15/9/95 برگزار شد.
 در این نشست، سرکار خانم دکتر فاطمه جواهری برخی دستاوردهای سفر خود را تحت عنوان " تجربه ی یک سفر: نگاهی از درون به جامعه ی آمریکا"  با حضار به اشتراک گذاشتند. 
ایشان ابتدا به نقش سفر در رشد هویت فردی؛ و امکان شناخت جوامع مختلف و حتی شناخت بیشتر کشور خود اشاره داشتند و تأکید کردند که با یک بار سفر به یک کشور نمی توان ابعاد مختلف آن را بطور کامل و عمیق شناخت اما می توان گفت به این ترتیب نگرش های واقع بینانه تری ایجاد می شود که در آینده منشأ تأملات بیشتری خواهد شد. 
در این نشست ابتدا گزارشی مصور از مظاهر مختلف زندگی شهری، حیات دین، محیط زیست، مراکز دانشگاهی و درمانی و هویت سازی در جامعه آمریکا داده شد. سپس درباره کارگاه "استراتژی های آگاهی از تروما و تاب آوری دربرابر آن" که در دانشگاه منونایت شرقی واقع درایالت ویرجینیا برگزار شد، توضیح داده شد. 
در آغاز ماهیت مذهبی این دانشگاه و انتساب آن به افراد پیرو مسلک منونایت تشریح شد. سپس مرکز " عدالت و ایجاد صلح" به عنوان یک نهاد مدنی و غیر دولتی که در همکاری با دانشگاه منونایت شرقی به فعالیت می پردازند، معرفی شد. ظاهرا این مرکز رسالت خود را بسط عدالت و صلح از طریق افزایش آگاهی و شناخت و کسب مهارت هایی برای کاهش آلام بشر می داند. سپس در باره ی موضوع کارگاه، روش ارائه و شیوه سازماندهی آن توضیحاتی داده شد. 
درپایان خانم دکتر جواهری به این نکته اشاره داشتند که برخلاف نظام سیاسی آمریکا که در سطح بین المللی به تولید تضاد و خشونت می پردازد، نگاه از درون به جامعه آمریکا نشان می دهد که نظام اجتماعی این کشور، شامل نهادهای مدنی و کنشگران مرتبط با آن در جهت گسترش صلح، امنیت وعدالت کوشش می کنند. برای برخورداری از یک نگاه واقع بینانه لازم است هر دو چهره جامعه آمریکا در کنار یکدیگر و با یکدیگر مورد توجه قرار گیرد.
در این نشست آقایان دکتر رسولی پور رئیس دانشکده علوم انسانی- اجتماعی، شکراللهی معاون آموزشی، سراج زاده مدیرگروه جامعه شناسی، و چندتن از استادان این گروه حضور داشتند و به  طرح نظرهای خود پرداختند.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1498 بار   |   دفعات چاپ: 201 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر