برگزاری بزرگداشت یاد و خاطره ملکوتی حضرت امام خمینی (رحمت الله)

 | تاریخ ارسال: 1395/3/12 | 

ویژه برنامه بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمت الله) چهارشنبه 12/3/95 ساعت 10 تا 12 با حضور جمعی از مسئولان و کارکنان دانشگاه در سالن غدیر دانشکده ادبیات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، حجت الااسلام ابراهیم زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: در طول تاریخ پس از اسلام مردم ایران مطیع علما بوده اند و قبل از انقلاب هم همینگونه بوده و اعتقاد مردم به مراجع دینی خود خیلی محکم است مخصوصاً بعد از اسلام مردم در مبارزه با استکبار قدم برداشته اند و انقلابی ایجاد کردندکه لرزه در جهان انداخت. انقلاب اسلامی یک نعمت دینی و الهی بود و این انقلاب سر تاسر جهان را فراگرفت. رهبری این نهضت و انقلاب بر عهده کسی  بود که شخصیت او در فقه اسلام تشکیل یافته بود. امام خمینی (رحمت الله)  فقیهی فرزانه، مفسری بینا، سیاستمداری دانا بود که مدیریتی به جهان ارائه کرد که دیگران مبهوت ماندند.

وی افزود: امام خمینی (رحمت الله) شخصیتی شجاع و نترس داشت و از هیچ قدرت زمینی هراسی به دل راه نمی داد. امام خمینی (رحمت الله)  با این رفتار خودشان الگوی جهانی ارائه دادند. ایشان ثابت کرد که هم می شود دین داشت و هم سیاست را اداره کرد. امام این گفته "جدایی دین و سیاست " را مورد بطلان قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم زاده گفت: تواضع و عدالت در رفتار امام راحل به عنوان یک مرجع زبان زد خاص و عام است. خط امام خمینی (رحمت الله) ، نقشه راه انقلاب اسلامی است.

ایشان اشاره داشت: در واقع راه امام خمینی (رحمت الله)  همان مطالبی است که خودشان بیان کرده اند. بهترین راه برای دسترسی به اندیشه های انقلابی، مذهبی، فرهنگی معمار کبیر انقلاب؛  صحیفه امام و صحیفه نور کلام امام است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری اظهار داشت: امیدواریم پرچم این نظام اسلامی توسط رهبر انقلاب به دستان امام زمان تحویل داده شود. اولین پیامی که امام بیان و به ما منتقل کردند استقلال و آزادی، خدا محوری، رهایی بی قید و شرط از استکبار جهانی و خود باوری است که بگوییم "ما می توانیم".

ایشان تصریح کرد: امام فرمودند "اگر ملت این باور را داشته باشند که می توانیم در برابر قدرت بزرگ بایستیم این باور تحقق می یابد". امام خمینی (رحمت الله)  فرمودند: دین سیاست است و در آن سیاست به وضوح دیده می شود. عدالت یکی از واژه هایی بود که امام به آن توجه خاص داشتند.

 حجت الااسلام ابراهیم زاده گفت : امام به ما عزّت داد و اعتقاد داشتند که قرآن الگوی ماست.

وی در پایان افزود: اعتقاد امام خمینی(رحمت الله) در رابطه با سیاست خارجی اینگونه بود: ارتباط با تمام کشور ها تا جایی که کافر بر مسلمین حاکمیت نداشته باشد. امیدواریم آرمان های امام خمینی (رحمت الله)، راه امام  و کلام امام مبنای راه ما قرار گیرد.  

در پایان مراسم مرثیه سرایی و عزاداری در وصف معمار کبیر انقلاب صورت گرفت.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 4515 بار   |   دفعات چاپ: 564 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر